dinsdag 28 mei 2013

TREND onder de loep: pastels everywhere

Hoi meiden.

Vandaag mijn eerste TREND ONDER DE LOEP.
Dit is mijn eerste reeks waarvan ik 2 maandelijks een trend onder de loep neem.
Hierin zul je vele foto’s vinden en ook mijn eigen mening. Leuke tips en noem maar op.

De pastels zijn heel aantrekkelijk in de modewereld.
Vorige zomer kwamen er al enkele designers mee op de catwalk,
en ook deze zomer weet de pasteltrend te overleven. 
En hij is nog hotter als vorig jaar!

Pastels vindt je terug in:
  • kleding
  • haar
  • nagels
  • make up
  • accessoires
  • interieur
  • ...
En daar wil ik vandaag ook verder op ingaan.
Starten doen we met de pastelkleurige lokken.





Ik persoonlijk vind het wel 'mooi'. Alleen is er naar mijn persoonlijke mening een maar..
Soms zie ik mensen op straat lopen met hun haar pastel geverfd en denk ik hmm neen
dat is het niet. Ik zie het vooral graag bij mensen met een uitgesproken stijl.
Maar natuurlijk vindt ik dat je gewoon moet doen wat je zelf mooi vindt!

Het volgende is pastel make up.



Bij de eerste foto is de ene lipstick al wel wat feller als bij de andere maar
het gaat echt om de lichte en nude kleurtjes zoals je duidelijk ziet bij de
tweede foto. Ik vind de eerste echt heel mooi. Een lichtroze met een peach
ondertoon zou ik ook wel in mijn collectie willen. En dan de 'total look'.
Ik ga liever met een smokey eye in donkere kleurtjes maar zou toch zo een
frisse lente/zomer look ook wel eens willen proberen.
Wat vinden jullie ervan?

Next zijn de nagels..

Essie heeft echt een heel leuk assortiment aan pastels daarom dat ik nu
ook specifiek over de collectie van essie ga praten. Ik zelf heb ook 2
in mijn bezit 'mint candy apple' (2) en ook een lichtroze waar ik de naam eventjes
van kwijt ben (3).
Tumblr_ml55zaorjs1ra8evjo1_500_large

Large

Large

Ik ben wel te vinden voor pastelnagellak en zeker die van Essie.
Ook O.P.I. en Catrice hebben hele leuke kleurtjes.

TIP: Heb je korte nagels? Gebruik een nude kleurtje om je nagels er langer
        laten uit te zien. Maar het best kan je ze gewoon laten groeien.

Dan komen we aan bij een van mijn favoriete ...
De pastel accessoires. Schoenen, juwelen, handtassen,...

Tumblr_ma2zxko4vn1rr6ldxo1_500_large

7220138356_634a15edb9_c_large

Tumblr_m62g91rtld1r7unnfo1_500_large Tumblr_m4iy0aeejf1qgzphto1_1280_large

Large   
Large

Large

Ik ben echt 'verliefd' op de laatste ketting.
Ook vind ik zo een pastelkleurige ballerina's of handtasjes heel leuk.
Ook omdat je ze met alles kan combineren, zowel met felle kleuren als 
een volledig pasteloutfit.

TIP: pastelkleurige armbanden kan je leuk stylen met goudtinten.

Over naar de laatste 2 onderwerpen: Interieur en kleding.

Interieur:
Ik hou echt van felle kleurtjes maar na ongeveer 9 jaar op een paarse
kamer wil ik echt iets anders en dit zijn echt hele leuke ideeën:

Large


Large

Large

En last but not least: DRESSES, SKIRTS, BLOUSES, PANTS ...
mijn favoriet onder de hele pasteltrend. Pastels in kleding.
Hieronder zien jullie enkele van mijn favoriete kledingstukken:

Large

Large

Large

Large

Fa529618d1f411e19af41231382043ef_7_large

Tumblr_m668qkyjrv1r67qifo1_500_large

Ik ben echt dol op deze jurkjes. 
De zachte kleurtjes maakt het vrouwelijk en elegant.

Je kan er ook zoveel wegen mee uit gaan: schoenen, juwelen, handtas...

Wat vinden jullie van de pastel trend?

Ziezo dat was mijn eerste trend onder de loep.
Lieve liefs Julie.


BRON: alle foto's komen van www.weheartit.com







4 opmerkingen:

  1. Ik hou van pastel, vooral bij nagellakjes. Die bikini's zijn ook heel leuk! Mooie post! xx Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt geweldige trent al die pasteltinten! Die foto met de mintgroene nagels en de jurkjes zijn leuke inspiratiebronnen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je mening en/of opbouwende kritiek achter.
LET OP: woorden kunnen ook kwetsend zijn.
Nog een request? Via deze weg komen al jouw vragen
bij mij terecht.