woensdag 6 november 2013

TODL: The opposite of féminisme | Oversized

Big, bigger, biggest. 
The opposite of féminisme

Massimo Dutti







Trend onder de loep
vandaag een nieuwe TODL. Deze zal nu wekelijks op mijn blog verschijnen.

Oversized coats: enkele maanden terug op de catwalk, nu overal in de winkels,
blogs, magazines en in het straatbeeld.

Het lijkt wel alsof de kledingindustrie nog nooit gehoord heeft van een matentabel.
Mijn eerste gedacht van deze trend? Groot, slordig, vormloos, en vrouwonvriendelijk.
Nu niet gaan denken dat ik terug wil keren naar 1946 waar de vrouwen een wespentaille hadden.
Maar ik vond het er niet zo flatterend uitzien. Misschien omdat ik altijd jaloers ben op
vrouwen met een platte buik en een mooie taille. En daarom dat ik nu denk: waarom verstoppen?
Maar kijk. Het is nu éénmaal een trend die weer voorbij waaien zal.

Smaken veranderen nu eenmaal en ook mijn eerste gedacht over deze trend.
Nu ik er zelfs bij nadenk heb ik me zo een 2 jaar geleden al een 'oversized jas' aangekocht.En ook vorig weekend weer.
Je kan deze jassen in elke prijsklasse vinden. Natuurlijk besteed je aan een goede winter jas
wel wat meer.
 Ook vele celebs zoals Taylor swift, Ashley Olsen, Paris Hilton ... dragen er een!
En geloof mij, je kan ze echt in elke stijl, kleur, vorm vinden.
Dus voor ieder wat wils!

Hieronder enkele van mijn favorieten:








Zo als je ziet lopen de stijlen hard uiteen. Van bohemian chic, tot retro, klassiek en zelfs boyfriendstyle.
Ook kan je ze op vele manieren 'stylen'. Mijn favoriete manier? Een leuk kleedje, of blouse met rok, panty's en lange laarzen. Ook werk ik graag verschillende kleuraccenten, accessoires en een groote IT-bag!


Welke is jullie favo?
En wat vinden jullie van deze trend?

Liefs, Julie!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je mening en/of opbouwende kritiek achter.
LET OP: woorden kunnen ook kwetsend zijn.
Nog een request? Via deze weg komen al jouw vragen
bij mij terecht.